Podziału WebQuest'ów można dokonać ze względu na dwa kryteria: czas trwania oraz zakres wiadomości, które wykorzystuje.
Biorąc pod uwagę czas trwania WebQuest'y dzielimy na:
Biorąc pod uwagę czas trwania WebQuest'y dzielimy na:
- Krótkoterminowe - (od 1-4 lekcji) - zazwyczaj mają one na celu zdobycie jakieś nowej wiedzy. Uczniowie poszukują i opracowują poszczególne informacje i udostępniają je innym za pomocą stron www.
- Długoterminowe - (mogą trwać miesiąc i więcej) - uczniowie poszerzają wiedzę zdobytą na lekcjach, wykorzystując do tego celu Internet. Pracują samodzielnie, tworzą hipotezy, analizują informacje, oceniają je, łączą z dotychczasową wiedzą i przedstawiają w formie prezentacji w programie PowerPoint, stron www, pokazów multimedialnych.
Biorąc pod uwagę zakres wiadomości, które wykorzystuje, WebQuest'y dzielimy na:
- Przedmiotowe - opierają się na wiadomościach z jednej dziedziny nauczania, np. tylko języka polskiego, matematyki, biologii.
- Interdyscyplinarne - wykorzystują jednocześnie wiadomości z kilku przedmiotów nauczania, np. języka polskiego, historii czy sztuki - podobnie jak ścieżki edukacyjne.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz